Home » Frontpage, Ναυτιλία » Σε ράγες ανάπτυξης με οδηγό το Λιμάνι

Σε ράγες ανάπτυξης με οδηγό το Λιμάνι

Παράθυρο αισιοδοξίας για την ελληνική οικονομία ανοίγει η τριπλή συμφωνία Hewlett Packard – Cosco – ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά την απόφαση του αμερικανικού κολοσσού να επιλέξει το λιμάνι του Πειραιά ως πύλη εισόδου των προϊόντων της για την Ε.Ε.

Τη σχετική συμφωνία παρουσίασαν χθες στον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία της Hewlett Packard (HP) με επικεφαλής τον εκτελεστικό αντιπρόεδρό της, Tony Prophet, και της COSCO με επικεφαλής το διευθύνοντα σύμβουλο, Captain Fu Cheng Qiu Fu. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κωστής Χατζηδάκης, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος, και ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος.

Οπως έγινε γνωστό από τα υπουργεία Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, η HP έχει καταλήξει σε κατ” αρχήν συμφωνία με το terminal της COSCO στον Πειραιά (PCT) για την εγκατάσταση σημαντικών δραστηριοτήτων της παγκόσμιας εφοδιαστικής της αλυσίδας στην Ελλάδα, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του χρόνου.

Μεταφορική δραστηριότητα

Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε κατ” αρχήν η εγκατάσταση του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της HP για την Κεντρική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική, ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ενωσης στον Πειραιά. Τονίζεται ότι η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αφορούν σε δραστηριότητες στην Ευρώπη, στη Βόρεια Αφρική και στη Μέση Ανατολή.

Η επιλογή του Πειραιά από την COSCO και την ΗΡ ως κεντρικού λιμανιού διανομής των προϊόντων της εταιρείας θα έχει πολύπλευρες θετικές επιπτώσεις τόσο στη δραστηριότητα του λιμανιού, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των οδικών μεταφορών και της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της.

Πηγές από το Μαξίμου ανέφεραν ότι η συμφωνία της Hewlett-Packard με την COSCO και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μεγάλης σημασίας για την ελληνική οικονομία και δίνει έναν τόνο αισιοδοξίας στην προσπάθεια της κυβέρνησης για ανάπτυξη. Επίσης, πρόκειται για συμφωνία που στέλνει ισχυρό μήνυμα στις μεγάλες εταιρείες ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα που μπορούν να εμπιστευτούν. Στην είδηση είχε αναφερθεί η «Ν» στη σελίδα Logistics την 1η Οκτωβρίου σε άρθρο με τίτλο «Σε ευρωπαϊκό διαμετακομιστικό κόμβο μετατρέπεται η Ελλάδα».

Το μεγαλύτερο τέρμιναλ

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Πειραιάς αναδεικνύεται στο μεγαλύτερο κοντέινερ τέρμιναλ των Κινέζων στην Ευρώπη για το 2012, καθώς το τέρμιναλ της Νάπολη εμφανίζει αύξηση 21,7% έναντι 98,4% του Πειραιά, ενώ το αντίστοιχο της Αμβέρσας εμφανίζει μείωση 12,6% στο διακινούμενο φορτίο.

Κομβικό σημείο για την υπογραφή της συμφωνίας αποτελεί η ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων στο Ικόνιο, αφού με τη λειτουργία της γραμμής απομειώνεται ριζικά ο χρόνος παράδοσης των εμπορευμάτων από τις 15 ημέρες στις 5 κατά μ.ό. Σήμερα στην πλειοψηφία τους τα εμπορεύματα που έρχονται στον Πειραιά μεταφορτώνονται σε μικρότερα πλοία, τα οποία προσεγγίζουν μετά τα λιμάνια της Αμβέρσας, του Ρότερνταμ και του Αμβούργου και ακολούθως με τρένο ή φορτηγά μεταφέρονται στον τελικό προορισμός τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρώτη συμφωνία αφορά στην μεταφορά 20.000 κοντέινερ της εταιρείας Hewlett Packard και αναμένεται να ακολουθήσει με τη Hundai. Στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η συγκέντρωση εσόδων ύψους 200 εκατ. ευρώ το 2014 μόνο από τη συμφωνία με την COSCO, αφού σε πλήρη ανάπτυξη του δικτύου προβλέπεται η δρομολόγηση ακόμη και 20 εμπορικών τρένων την ημέρα, με 13-15 βαγόνια έκαστο.

Στον προγραμματισμό της εταιρείας είναι η έναρξη εμπορικών δρομολογίων με ένα τρένο την εβδομάδα από τον Ιανουάριο με σκοπό την αύξηση τους σταδιακά και έως το τέλος του 2013 σε 4-5 τρένα ημερησίως. Τα τρένα θα μεταφέρουν τα εμπορεύματα στο Sopron, σημαντικό διευρωπαϊκό διαμετακομιστικό σιδηροδρομικό κέντρο στα αυστρο-ουγγρικά σύνορα.

Η συγκεκριμένη εμπορική συμφωνία θα επιφέρει υπερδιπλασιασμό των εσόδων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τις εμπορευματικές μεταφορές. Σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει από τις εμπορευματικές μεταφορές κύκλο εργασιών που φτάνει τα 24 εκατ. ευρώ. Αν η συμφωνία προβλέπει τη μεταφορά ενός ή δύο τρένων την ημέρα προς την Κεντρική Ευρώπη, αυτό θα οδηγούσε άμεσα σε διπλασιασμό του τζίρου της. Αν υπολογίσει κανείς ότι η δυναμικότητα του λιμανιού είναι 20 έως 40 τρένα την ημέρα ακόμα και αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετέφερε δέκα τρένα καθημερινά, τότε ο τζίρος ετησίως θα ξεπερνούσε τα 100 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να αναφερθεί ότι από μελέτες της διοίκησης της εταιρείας προκύπτει ότι αν η συμφωνία αναπτυχθεί, τότε θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας.

Βέβαιο είναι επίσης ότι η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έχει ξεκινήσει η κυβέρνηση θα συνδυαστεί με τη συμφωνία. Την ίδια ώρα στα 82,8 εκατ. ευρώ ανήλθε το σύνολο των εσόδων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το επτάμηνο του 2012, σημειώνοντας άνοδο ύψους 5,77%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα

Α. Σαμαράς: Ψήφος εμπιστοσύνης για την Ελλάδα

«Η συμφωνία Hewlett-Packard με την COSCO και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί μια ψήφο εμπιστοσύνης για την Ελλάδα, σε αυτή την προσπάθεια που κάνουμε σήμερα για την ανάκαμψη της οικονομίας» τόνισε ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, κατά τη διάρκεια της συνάντησης με τους εκπροσώπους των εταιρειών. Παράλληλα, σημείωσε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνει η χώρα φιλική στην επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις.

Ο πρωθυπουργός εξέφρασε την πεποίθηση ότι «η πατρίδα μας μπορεί να τα καταφέρει, όταν η παραγωγική της μηχανή εκσυγχρονίζεται δυναμικά, όπως δείχνει αυτή η σημαντική απόφαση που πήραν αυτοί οι τρεις εταίροι μεταξύ τους. Και όπως πιστεύω ότι όλος ο ελληνικός λαός γνωρίζει ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα σε αυτή την πλευρά της Ευρώπης που μπορεί να κερδίσει συμμάχους επιχειρηματικούς, αγορές επιχειρηματικές, προκειμένου να δώσουμε τον τόνο της ανάπτυξης που απαιτούν οι καιροί».

Οφέλη

Η αναφερόμενη επιχειρηματική συνεργασία, πέραν του ότι θα καταστήσει ιδιαίτερα ελκυστική την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εν όψη ιδιωτικοποίησης) σε διεθνείς οργανισμούς ή άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές εμπορευμάτων, ενδυναμώνει και την Cosco, αφού η μεταφορά κοντέινερ μέσω σιδηροδρομικών δικτύων θα μειώσει το χρόνο μεταφοράς από τη χώρα μας στην Κεντρική Ευρώπη κατά περίπου δέκα ημέρες. Κάτι τέτοιο θα αυξήσει σημαντικά τα μεγέθη τόσο του ΣΕΠ (διαχειρίζεται την προβλήτα ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά), αλλά και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ο ΣΕΠ θα συλλέγει το κοντέινερ και μόλις ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική γραμμή Ικονίου – Θριασίου, εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη στο τέλος του ο έτους, θα χρησιμοποιεί κλειστά τρένα (block train) της TΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία -με τη σειρά της- θα μεταφέρει τα εμπορεύματα της HΡ προς την κεντρική Ευρώπη.

Η συμφωνία αφορά στη μεταφορά όλων των ειδών προϊόντα της HΡ όπως είναι υπολογιστές, laptops και εκτυπωτές, τα οποία κατασκευάζονται στην Ασία. H HP επέλεξε το λιμάνι του Πειραιά, καθώς μέχρι σήμερα τα προϊόντα της πήγαιναν στο λιμάνι του Ρότερνταμ, κάτι το οποίο κρίνεται ασύμφορο τόσο από οικονομικής άποψης όσο και επιχειρησιακής.

Το ΚΚΕ

Πάντως, με το άκουσμα της συμφωνίας ξεκίνησαν και οι πρώτες αντιδράσεις. Σχολιάζοντας η Κ.Ε. του ΚΚΕ σε σχετική ανακοίνωση αναφέρει: «Η ανάπτυξη που υπόσχεται ότι θα φέρει ο πρωθυπουργός είναι η ίδια με αυτήν που έφερε η Cosco στο λιμάνι, των μισθών πείνας και της εργασιακής κόλασης.

Τα λιμάνια και οι υποδομές μπορούν να υπηρετήσουν μια ανάπτυξη υπέρ των εργαζομένων μόνο αν ανήκουν μαζί με όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις στο λαό, σε μια Ελλάδα της λαϊκής εξουσίας, χωρίς τα δεσμά της Ε.Ε. και της πλουτοκρατίας».

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr


Άλλες ενδιαφέρουσες δημοσιεύσεις: