Home » Frontpage, Αυτοκίνητο » ΜΤΧ: Honda CBR 125Ri – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

ΜΤΧ: Honda CBR 125Ri – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

ΜΤΧ: Honda CBR 125Ri - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΤο μικρό σε διαστάσεις και πανάλαφρο μοτοσικλετάκι της Honda, θα καταφέρει να συγκινήσει, τόσο το νεαρό σε ηλικία κοινό, όσο και τους μεγαλύτερους αναβάτες. Η μικρή μοτοσικλέτα της Honda παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2004 ως μία πρακτική και οικονομική λύση για το αστικό περιβάλλον, φέροντας στα πλαστικά της ένα βαρύ και ελκυστικό όνομα για τους νεαρούς αναβάτες που έψαχναν το πρώτο τους δίτροχο. Το μεγάλο μπαμ για το…μικρό Honda ήρθε δύο χρόνια αργότερα με τους Ιάπωνες να του δίνουν ένα εντυπωσιακό σε σχεδίαση φέρινγκ στα πρότυπα των CBR 600/1000 και νέα όργανα πιο φρέσκιας σχεδίασης. Η δεύτερη σημαντικότερη αλλαγή αφορούσε στο σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού PGM-FI που αντικατέστησε το καρμπιρατέρ με αποτέλεσμα το τσοκ να γίνει αυτόματο, ενώ τοποθετήθηκε και καταλύτης στην εξάτμιση. Το CBR125R έμεινε σε αυτή τη μορφή του μέχρι και την αντικατάστασή του από τη νέα γενιά που παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες.

Αισθητική: Γόνος γνωστής οικογένειας
Στον τομέα της σχεδίασης το μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας ξεχωρίζει, με τις επιρροές από τα μεγαλύτερα σε κυβισμό μοντέλα της σειράς CBR να είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς. Η λεπτή του σιλουέτα δεν κρύβει την κατηγορία στην οποία ανήκει, αυτό όμως δεν κάνει τον αναβάτη του να νιώθει μειονεκτικά απέναντι σε μεγαλύτερες μοτοσικλέτες. Μάλιστα, δε θα είναι λίγες οι φορές που θα δείτε τα προπορευόμενα αυτοκίνητα να κάνουν στην άκρη νομίζοντας ότι έχουν στους καθρέπτες του μία πραγματική superbike!

Εργονομία: Κατηγορία υπερελαφρών βαρών
Η θέση οδήγησης είναι ελαφρώς επιθετική δίνοντας πολύ καλό έλεγχο στον αναβάτη με το σωστό σε πλάτος τιμόνι να μην ενοχλεί στη διήθηση. Οι καθρέπτες προσφέρουν πολύ καλό οπτικό πεδίο και θα θολώσουν μόνο κοντά στο όριο περιστροφής του μοτέρ. Πάνω στη στενή σέλα θα καταφέρουν να βολευτούν ακόμη και οι ψηλοί αναβάτες με το ύψος της από το έδαφος να μοιάζει ακόμη μικρότερο, λόγω του…«ανύπαρκτου» πλάτους του ρεζερβουάρ. Ελλείψεις στον πίνακα οργάνων, με τα τέσσερα αναλογικά όργανα υπάρχουν (ρολόι, μερικός χιλιομετρητής), ωστόσο δεν είναι ικανές να χαλάσουν την καλή και χλιδάτη εικόνα που αντικρίζει ο αναβάτης. Πρόβλεψη για τη μεταφορά συνεπιβάτη φυσικά και έχει γίνει από τη Honda. Τα πόδια πατούν σωστά στα μαρσπιέ, αλλά η μικρή σε διαστάσεις σέλα θα βολέψει καλύτερα τους μικρόσωμους, οι οποίοι δε θα κουραστούν ακόμη και μετά από αρκετά χιλιόμετρα στην πόλη. Τέλος, η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, αφού, τόσο στον τομέα της βαφής, όσο και σε εκείνους της συναρμογής/συναρμολόγησης το CBR δεν φανερώνει ψεγάδια.

Στο δρόμο: SS για την πόλη
Δύο είναι τα κύρια στοιχεία που χαρακτηρίζουν το CBR125R στο δρόμο. Το πρώτο είναι η πανάλαφρη αίσθηση που συνδυάζεται με το σωστό ζύγισμα και το μικρό πλάτος επιτρέποντας στον αναβάτη να εκτελεί ελιγμούς ακριβείας με ταχύτητες βαδίσματος, χωρίς ποτέ να νιώσει την ανάγκη να πατήσει στο έδαφος. Το δεύτερο πράγμα που χαρακτηρίζει το CBR είναι η εντύπωση ότι έχει κατασκευαστεί από ένα ενιαίο μεταλλικό κομμάτι, αφού όλα τα μηχανικά του μέρη λειτουργούν απόλυτα αρμονικά μεταξύ τους δίνοντας μία εξαιρετική ομοιογένεια στην μοτοσικλέτα. Ο συμπλέκτης είναι σούπερ μαλακός, το ίδιο ισχύει για το ακριβές κιβώτιο, και ο ήσυχος και πολιτισμένος κινητήρας δεν παράγει παρά ελάχιστους κραδασμούς. Ο τελευταίος είναι εύστροφος και επιταχύνει γοργά το CBR μέχρι και την τελική των 130 χλμ./ώρα. Τέλος, το στιβαρό πλαίσιο με τη γρήγορη γεωμετρία συμπληρώνεται ιδανικά από τις μέτριας σκληρότητας αναρτήσεις, ενώ με ένα ζευγάρι μαλακά ελαστικά θα μπορέσετε να κινηθείτε ανέλπιστα γρήγορα με το μικρό Honda.

Συμπέρασμα: Μικρός Σαμουράι
Αν δεν καταφέρει να σας εντυπωσιάσει με την εμφάνισή του, τότε σίγουρα θα το κάνει με τον ομοιογενή χαρακτήρα και την απίστευτη φιλικότητα που επιδεικνύει στην καθημερινή χρήση. Ανεξάρτητα από την εμπειρία σας ως αναβάτης, πάνω στη σέλα του CBR θα κινηθείτε γρήγορα και ξεκούραστα. Μάλιστα, οι λιγότερο έμπειροι θα πάρουν και την πρώτη καλή γεύση για το πώς συμπεριφέρεται μία πραγματική μοτοσικλέτα, με την ποιότητα κατασκευής και την αποδεδειγμένη πλέον αξιοπιστία του Honda να συμπληρώνουν την εικόνα με τον καλύτερο τρόπο.

Ο ανταγωνισμός

Yamaha 125
Εντυπωσιακή εμφάνιση και πολύ καλή συμπεριφορά στις στροφές για το 125άρι της Yamaha που αποτελεί ένα πραγματικό σχολείο για τον αρχάριο αναβάτη. Λόγω του μεγάλου όγκου, σε σχέση με άλλα μοντέλα της κατηγορίας, θα μπερδέψει πολύ κόσμο στο δρόμο, που θα το περάσει για 600άρι SS. Καλές επιδόσεις από τον μονοκύλινδρο κινητήρα, επιθετική θέση οδήγησης με έμφαση στη σπορ συμπεριφορά, δυνατά φρένα και ένα στιβαρότατο πλαίσιο είναι τα πράγματα που χαρακτηρίζουν με λίγα λόγια τη μοτοσικλέτα της Yamaha.

Derbi GPR 125
Το GPR είναι ένας από τους εκπροσώπους της Ευρώπης στην κατηγορία και ως τέτοιος καταφέρνει να ξεχωρίζει, τόσο με την αισθητική, όσο και με τον εντυπωσιακό περιφερειακό εξοπλισμό του. Από τον τελευταίο, αίσθηση προκαλεί, τόσο το ανεστραμμένο πιρούνι της Paioli των 41 χλστ. (!), όσο και ο 300άρης εμπρόσθιος δίσκος με την ακτινικά τοποθετημένη 4πίστονη δαγκάνα. Η απόδοση του κινητήρα κινείται στα πλαίσια της κατηγορίας. Πλαίσιο και ψαλίδι είναι αλουμινένια και συμβάλλουν τα μέγιστα στην εξαιρετική συμπεριφορά του.

Τι να προσέξετε
Το μικρό CBRάκι αποδείχτηκε ιδιαίτερα αξιόπιστο στο πέρασμα του χρόνου και μέχρι στιγμής, δεν έχει ακουστεί τίποτα για την αντοχή των μηχανικών του μερών. Εφόσον, λοιπόν, το μοντέλο που έχετε μπροστά σας, δείχνει άριστο και ο κινητήρας του ακούγεται υγιής, δεν έχετε κάτι να φοβηθείτε κατά την αγορά του.

Τι να αλλάξετε
Δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να αλλάξετε πάνω στο CBR 125. Μία ψηλότερη ζελατίνα σίγουρα θα προσέφερε καλύτερη προστασία από τον αέρα, ειδικά για τους ψηλότερους αναβάτες. Επίσης, μία πιο ελεύθερη εξάτμιση θα βοηθούσε στην ελαφρά βελτίωση των επιδόσεων ζωντανεύοντας παράλληλα τον ήχο του μονοκύλινδρου μοτέρ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ, 4β
Κυβισμός (κ.εκ.) 124,7
Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.) 13,4/10.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 1/8.250
Τροφοδοσία ψεκασμός
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 10
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 2,8
Τελική (χλμ./ώρα) 130
Εκκίνηση Μίζα
Μήκος (χλστ.) 1.920
Πλάτος (χλστ.) 675
Ύψος σέλας (χλστ.) 776
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.294
Βάρος (κιλά) 127,3 (γεμάτο)
Ελαστικό μπροστά 80-90/17
Ελαστικό πίσω 100/80-17
Φρένα μπροστά Δίσκος, 276 χλστ.
Φρένα πίσω Δίσκος, 220 χλστ.
Τιμή 1.530-2.500 ευρώ

ΠΗΓΗ: MOTOTRITI.GR


Άλλες ενδιαφέρουσες δημοσιεύσεις: